2024. Április 20. Szombat Konrád, Tivadar napja van.
Kezdőlap Beköszönő Nagykunság Nagy-Sárrét Hajdúság - Hortobágy A hét képe Háromföldi videók Háromföldi Ki Kicsoda Emlékek, történetek, mesék... Kapcsolat Fotoalbum

Szállást keres a szent család
2023-12-23 12:33:19

Berekfürdőn, Karcagon és Püspökladányban is megelevenedtek a régi népszokások, melyben eljátszották Jézus születésének történetét.

« Vissza a hírekhez
Mexikó

2019-11-14 14:45:50

Első nap. A beszámolót, kicsit visszatekintve kezdem. 2019. november 12-én hajnal 1 kor megérkezett a Skorpions Trans busza Püspökladányba, hogy elvigyen Budapestre. Székelyudvarhelyről indul minden nap, köszönet és hála nekik, hogy felvettek, fél 4 re Vecsésen voltam a benzinkútnál. Nincsenek véletlenek, pont egy Taxi tankolt, aki elvitt a repülőtérre, még a buszra se kellett várni. A becsekkolás kb. egy óra volt. Úgy éreztem most mindenki Párizsba akar utazni.

2,5 óra volt az út. Ettem, aludtam, megint ettem megint aludtam. Jól kezdődik, 69 kilóval indultam, kíváncsi vagyok mi lesz ebből. Párizsban a központi reptéren valami gigantikus viszonyokat képzeljetek. Az E terminálból mire átjutottam az M terminálba, vagy egy órát kavarogtam. Gyalog, busszal, lifttel, éppen a kisvasútra nem szálltam fel. Volt 3 és fél órám, nem izgultam, tudtam meglelem. A cigi zóna a terminál két végén volt, két cigi között 800 métert sétáltam, oda-vissza. Hamar eltelt az idő. Délben indult a gép, de mire 300 ember elfoglalta a helyét az óriásmadáron, máris 20 perc késést szedtünk össze. Egy Boing 777 es repülő hatalmas a kis Lufthansához képest. 10 en ültünk egy sorban, három-három a szélen, középen a folyosón négyen ültek.

Az ablakhoz közel kaptam helyet, de két gringó kézzel lábbal magyarázták, hogy ők egymás mellett akarnak ülni. Persze én kiültem a folyosó szélére, legalább hamarabb felállhattam. A 12 órás út hamar eltelt, a felszállást egyenes adásban közvetítették a monitoron keresztül. Mindenkinek volt saját készüléke. Filmet nézhettünk, játszhattunk vagy térképen követhettük éppen hol tartunk az óceán felett. Az ebéd után hamar bealudtam, csak arra ébredtem, hogy a Bermuda háromszögben vagyunk és mindenki kapcsolja be a biztonsági övet. Egy rövid uzsonna és készültünk is a leszálláshoz. Még világos volt, bár az eső az kitartóan zuhogott a leszálláskor. A következő megpróbáltatás az országba való bejutás volt. Egyszerre érkezett 3 gép így kb 1000 ember sorban állt a vámnál a pecsétért, ami igazolja, hogy jogosan tartózkodom az országban. Az idegenvezető várt minket a kijáratnál, egy kis busszal kb.40 km-t utaztunk a hotelig. A németek már hozzá szoktattak, hogy minden lassan működik, de ezek a potyalínók 2x is túl tesznek rajtuk. Mosolyognak a recepción, mi már a fáradságtól állni is alig tudtunk. Végre kifizettük ami kell és hajnal 3 kor, itteni idő szerint este 9-kor vacsorázni indultunk. A hotelszobát 11 kor foglaltuk el, mert a papírokra wifi kódra várni kellett.

A Hotelban golf autókkal szállítják az embereket, csomagokat. Nagyon izgi volt, mosómedve, őzike, mind szabadon, igaz esett az eső, de sötétben is felfoghatatlan gyönyörű a kert. Éjfél után, vagyis hazai idő szerint reggel hatkor már ágyban is voltunk. A szobában egy cuki béka került, míg az erkélyajtót nyitva hagytam. Ez tanulság az ajtót mindig zárjuk be. Nekem már nem volt lelkierőm írni, de itt vagyok. Csoda! Még mindig nem hiszem el. (Írta Mészáros Imréné, Jutka)

Add a Facebook-hoz

Kommentáld a hírt!

A J Á N L Ó

egiangyalunkmeheszet

www.facebook.com/fenyvespanninyaralo

Kézműves tollak a Tiszából a Tiszáért

Tiszából gyűjtött kupakokból és uszadékfából készít tollakat az abádszalóki Telekes Attila, aki minden eladott darab után támogtja a Tisza megtisztítását.