2021. Január 17. Vasárnap Piroska napja van.
Kezdőlap Beköszönő Nagykunság Nagy-Sárrét Hajdúság - Hortobágy A hét képe A Farkas család naplója Háromföldi Ki KicsodaEmlékek, történetek... Fotoalbum

2020
2021-01-06 15:51:54

... kunsági magyar, sőt kisújszállási származású Karikó Katalin (a képen), aki a Pfizer-BioTech gyógyszer-fejlesztésében vállalt oroszlánrészt, olyannyira, hogy nyugati források Nobel-díj várományosaként emlegetik....

« Vissza a hírekhez
Baska 2014

2014-08-15 08:03:02

WP_20140801_022.jpgNagyon vártuk már a nyaralást, az idén sok a teendő, meg lehet, hogy már öregszünk és gyorsabban fáradunk és többet kell a pihenésre szánni. No, hát eljött az idő és az uram már az indulás előtti éjszaka alig aludt valamicskét az izgalomtól. Kedden van turnusváltás a Kun Mediátor Utazási Iroda baskai üdülőhelyén. Ez nagyon jó, mert nincs nagy forgalom sem nálunk, sem a horvát autópályán. WP_20140729_005.jpg
Az idei nyár igen furcsa időjárással örvendeztetett meg bennünket. A nyolc órás út során hol verőfényes napsütésben, hol zuhogó esőben autóztunk. El is határoztuk, hogy nem sietünk a tenger felé, hanem bemegyünk Rijekába (Fiume), mert eddig mindig csak elsuhantunk mellette, felette. Kora délután érkeztünk a városba. A centrumban parkoltunk egy mélygarázsban és kisétáltunk a kikötőbe, ahol a magyar Skull Mátyás vas öntödéjében készült kikötői oszlopokhoz kötik ki még mai napig is hajóikat az ideérkezők. F__nyk__p_0029.jpgJó volt egy kicsit sétálni, megmozgatni elgémberedett izmainkat.
IMG_20140729_154527.jpgBaskára - ebbe a Krk szigeti csodás kis városba este hétre értünk. Előtte való napokban is eshetett az eső, mivel a lakókocsiban és az elősátorban minden nagyon nyirkos volt. Egyébként nagyon kellemes volt a levegő csak a közlekedéshez kellett volna gumicsizma, mivel óriási tócsákon keresztül lehetett megközelíteni a mellékhelyiségeket. Nem voltunk nagyon elkeseredve, mivel előzőleg megnéztük az időjárás előrejelzést, tehát tudtuk, hogy esős hétnek nézünk elébe. Az uram és a Szilágyi házaspár ki is mentek a tengerpartra egy kis kocsmába, hogy koccintsanak a szerencsés megérkezésünkre egy pohár finom Ozujsko sörrel. IMG_20140729_222541.jpg
Másnap ragyogó napsütésre ébredtünk és természetesen a tengerpart volt egész nap a program. Illetve délelőtt egy órácskányi fürdőzés, napozás, aztán ebéd, majd utána egy kis pihi és délután is pancsolás. Ekkor gondolkodtam el azon, hogy egy-egy üdülés igazán fáradsággal is jár. Hogy miért? Először is: Gyűjtsd rá össze a pénzt! Mi és Szilviék is február óta rakosgattuk, osztottuk-szoroztuk, hogy legyen rávaló. Másodszor: Készítsd fel magad és az autód! Légy egészséges. Legyen kiváló állapotban a járgány, nehogy ott hagyjon az út szélén. Harmadszor: az izgalomtól, az egész napos autózástól fáradtan, nem a saját ágyadban térsz nyugovóra, így nem biztos, hogy el is tudsz majd aludni. De a harmadik-negyedik napon már megszoktad az új környezetet, az ágyat, és már valóban élvezheted a nyugalmat, a tengert, ami egyszerre üdít, gyógyít, simogat. Feltöltődsz természetes D vitaminnal. Rejtvényt fejtesz, olvasol, a barátaid által rég ajánlott filmeket nézel, amire alig van időd év közben. Beszélgetsz, nézelődsz, ajándékvásárláskor a szeretteidre gondolsz. Bámulod az olasz családot, ahol apuka, anyuka, nagymama és a gyerekek egész nap kinn vannak a parton, és hol az egyik, hol a másik kiabál, hogy Kiara - és a kislány fülebotját sem mozdítva tovább játszik a kavicsokkal. Lebegsz a sós vízben. Próbálsz fenn maradni a gumimatracon, mikor ezerrel jön a hullám a nyakadba és sodor a part felé. Belenézel az átlátszó, tiszta tengerbe, köveket válogatsz egy leendő ajándékhoz. Ez mind-mind Baska! IMGA0042.JPG
Most adódott alkalom arra is, hogy elmenjünk a Cres szigeti Osorba, ebbe a parányi kis városba, ahol 25 évvel ezelőtt már jártunk. Vasárnap a baskai misén adtunk hálát a jó Istennek, hogy mindezt megérhettük. Az utolsó vacsorát minden nyaraláskor egy vendéglőben költjük el. Most egy tengerre néző teraszon kaptunk helyet a Raguza nevű étteremben. A fiúk kagylót ettek mi lányok grill tálat rendeltünk. Nagyon hamar eltelt a hét, de csak ennyi volt most a jóból, hiszen mindannyiunkat sok munka vár itthon. De olyan jó volt egy kicsit kizökkenni, feltöltődni testileg-lelkileg. Szerintem erre mindenkinek kell időt szakítania, még ha fáradsággal, kuporgatással, időnként lemondással is jár egy-egy ilyen szabadság. (Írta: Csontos Gabriella)  Még több kép a Fotóalbumban a Baska mappában és a bejegyzés alatt!